بازی ها

مدیر عامل Take-Two: خوشحالیم که پول‌هایمان را برای واقعیت مجازی هدر ندادیم

یکی از کمپانی‌هایی که علاقه‌ی زیادی به صنعت واقعیت مجازی ندارد، Take-Two می‌باشد. Strauss Zelinick مدیرعامل این کمپانی در مصاحبه‌ای با Protocol گفت که صنعت واقعیت مجازی چند سالی است که شروع به کار کرده است با این حال نه پیشرفت زیادی کرده است و نه سودی برای استودیو‌های بازی‌ سازی در بر داشته است و ما خوشحال هستیم که از همان اول کار هیچ هزینه‌ای برای این صنعت نکردیم.

با این حال ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) روز مهمی در صنعت واقعیت مجازی بود. هدست Oculus Quest 2 به صورت رسمی معرفی شد، یوبیسافت تایید کرد که در حال کار بر روی دو بازی جدید واقعیت مجازی از سری بازی‌های Splinter Cell و Assassin’s Creed است و همچنین الکترونیک آرتز هم بازی Medal Of Honor: Above And Beyond را معرفی کرد که قرار است ۱۱ دسامبر (۲۷ آذر) برای همه پلتفرم‌ها منتشر شود.

از سوی دیگر مدیر عامل Take-Two برعکس واقعیت مجازی و VR، بسیار به آینده سرویس‌های گیمینگ ابری و پلتفرم Stadia امیدوار است. نزدیک به ۱۴۰ میلیون کنسول‌ نسل هشتم تاکنون به فروش رسیده است و میلیاردها پی‌سی در سراسر دنیا وجود دارد، حالا فرض کنید که بازی‌های کنسول‌ برای هر شخصی که یک پی‌سی، تبلت یا حتی یک گوشی همراه داشته باشد قابل استفاده باشد. اینگونه تعداد مخطبان شما ۲۰ برابر خواهد شد. از طرفی این مسئله کمی پیچیده است زیرا اگر کسی بتواند ۶۰ یا ۷۰ دلار بابت هر بازی بپردازد مشکلی با خرید یک کنسول ۲۵۰ دلاری نخواهد داشت تا به راحتی بتواند این بازی‌ها را تجربه کند.

در حال حاضر تمامی توجه‌ها به سوی کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت و سونی جلب شده است و Stadia در کانون توجهات قرار ندارد. ممکن است روزی فرا رسد که Stadia به اندازه استیم مورد توجه‌ گیمرها قرار گیرد و بتواند جلوی کنسول‌های بازی قد علم کند اما اکنون باید نظاره‌گر تاخت‌وتاز کنسول‌ها باشد.

منبع
PC Gamer
نمایش بیشتر

مرتضی گلستانی

کامپیوترها برای من بی‌جان نیستن؛ حرارتی که تولید می‌کنن و صدایی که ازشون درمیاد به من یادآوری می‌کنه که اون‌ها هم زنده هستن و حس دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا